Κι αν μπορούσες να πουλήσεις την ψυχή σου στο διάβολο;

Είδα λοιπόν τις προάλλες κι εγώ το O brother where art thou. Την αγάπησα πολύ την ταινία. Και μου έμεινε από αυτήν μία πολύ σπουδαία ερώτηση. Ας εξηγήσω όμως πως μου προέκυψε.

Σε μία σκηνή τρεις άνδρες βρίσκονται μέσα σε ένα αυτοκίνητο και σταματούν να πάρουν μαζί τους κάποιον ο οποίος βρίσκεται μέσα στη μέση του πουθενά. Κρατώντας μία κιθάρα ο ταξιδευτής μπαίνει στο αυτοκίνητο. Τον ρώτησαν λοιπόν οι υπόλοιποι τι έκανε μέσα στη μέση του πουθενά. Εκείνος απάντησε πως το προηγούμενο βράδυ είχε συναντηθεί σε εκείνο το σημείο με το διάβολο και του πούλησε την ψυχή του για να μπορεί να παίζει τέλεια την κιθάρα. Τους έκανε εντύπωση η αλήθεια είναι, και η επόμενη ερώτηση που του έκαναν ήταν πως ήταν δυνατόν να πουλήσει την ψυχή του για κάτι τέτοιο. Εκείνος πολύ ψύχραιμα απάντησε πως ούτως ή άλλως δεν την χρησιμοποιούσε και πολύ.

Έτσι λοιπόν, η ερώτηση που εδώ και μία εβδομάδα δεν μπορώ να βγάλω από το μυαλό μου είναι.. αν μπορούσα να πουλήσω την ψυχή μου στο διάβολο, τι θα ζητούσα ως αντάλλαγμα. Μην το γελάς, αν σου έρθει τέτοια ευκαιρία, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος.

Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν ακριβώς αυτό που έκανε και ο ήρωας της ταινίας. Θα πουλούσα την ψυχή μου για να μπορώ να παίζω τέλεια βιολοντσέλο. Ίσως μάλιστα όχι μόνο βιολοντσέλο.. Η ιδέα αυτή δεν μου βγήκε όπως την περίμενα. Δηλαδή σκέφτηκα 2 πράγματα. Το ένα είναι ότι προσπαθώντας και μελετώντας σκληρά να παίξεις κάτι, το αίσθημα που έχεις όταν πια το έχεις τελειοποιήσει (όσο γίνεται) δεν συγκρίνεται με τίποτα. Το δεύτερο είναι ότι..αν δεν έχεις ψυχή, μήπως δεν έχει ψυχή και ο ήχος σου;

Το δεύτερο πράγμα που μου πέρασε από το μυαλό που μάλλον είναι και το πιο σύνηθες, είναι πως θα πουλούσα την ψυχή μου για να μπορέσω να ξαναδώ έστω και για λίγο ένα πρόσωπο που έχασα πολύ νωρίς και θα ήθελα να τον γνωρίσω λίγο πιο πολύ. Μετά πάλι σκέφτηκα πως πιθανά θα μου ήταν ακόμα πιο επίπονο γιατί το να χάνεις κάποιον μία φορά αντιμετωπίζεται..το να χάνεις όμως κάποιον δεύτερη φορά μάλλον θα ήταν αξεπέραστο. Έτσι λοιπόν, ακύρωσα και το “back from the dead” σενάριο.

Μετά άρχισα να σκέφτομαι άλλα, πιο εξωπραγματικά σενάρια όπως για παράδειγμα το να μπορούσα να πετάω, ή να μπορούσα να ελέγχω τις δυνάμεις της φύσης, αλλά δεν ξέρω, ίσως και αυτά θα μπορούσα να τα βαρεθώ..δεν ξέρω αν θα άξιζε να δώσω την ψυχή μου γι’ αυτά.

Για χρήματα, εξουσία, δημοσιότητα και αθανασία σε καμία περίπτωση δεν θα την πουλούσα, ούτε και για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Δηλαδή όχι, δεν θα πουλούσα την ψυχή μου για παγκόσμια ειρήνη. Οι λογαριασμοί με το διάβολο είναι εντελώς προσωπική υπόθεση και ξεκάθαρα θα ήταν μία εμπορική πράξη για προσωπικό όφελος και συμφέρον.

Αυτό το post εδώ τελειώνει χωρίς να έχω δώσει στον εαυτό μου κάποια ουσιαστική απάντηση. Ελπίζω ο διάβολος να αργήσει να μου εμφανιστεί και να έχω αποφασίσει κάτι μέχρι τότε. Ακόμα και αν αυτό είναι να του αρνηθώ την ψυχή μου γιατί ίσως να είναι πολύ σημαντική τελικά.

Κλείνοντας, άκου και την διαβολική κιθάρα που κέρδισε ο ήρωας πουλώντας την ψυχή του και κάνε στον εαυτό σου την ερώτηση που έκανα κι εγώ. Θα δεις, έχει πλάκα.

 

 

3 thoughts on “Κι αν μπορούσες να πουλήσεις την ψυχή σου στο διάβολο;

  1. Ένα μικρό ίσως πρόβλημα στο συλλογισμό σου (έτσι για να προβληματιστείς περαιτέρω με το δίλημμα :p ) είναι ότι, παραδοσιακά τουλάχιστον, σε όλες τις συμφωνίες τύπου Crossroads με το διάολο ποτέ δε χάνεις την ψυχή σου όσο ζεις. Το δίλημμα είναι πάντα μεταξύ γήινης προσωρινής απόλαυσης και αιώνιας γαλήνιας ανάπαυσης. Αυτό αυτόματα ακυρώνει οποιοδήποτε αντεπιχείρημα περί παιξίματος χωρίς ψυχή μιας και η κιθάρα σου θα γαμεί αποδεδειγμένα. Επίσης το deal για αθανασία δεν παίζει στο τραπέζι διότι έτσι δεν παίρνει την ψυχή σου 🙂

  2. Mε έβαλες σε σκέψεις..Υποθέτουμε πως συναντώ το διάβολο και δεν χέζομαι από το φόβο μου και πιάνω και κουβεντούλα ( εν τω μεταξύ μου έρχεται η εικόνα του Al Pacino στο Δικηγόρο του Διαβόλου..),τί θα ζητούσα ? Ελα μου ντε.. Εδώ τίθεται το “αιώνιο ερώτημα” του ανικανοποίητου του ανθρώπου..

Leave a Reply

